Thursday, May 28, 2009

Viva Barcelona!

The matador rules! Ole Eto'o, Messi
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Thursday, May 21, 2009

Takziah, Rest in peace Apai


Agak terkejut ketika sedang membelek Fotostation mencari-cari gambar untuk disumbat ke dalam album akhbar keluaran esok, aku melihat foto MyKad.

Samar-samar aku rasa aku kenal kad berkenaan.

Di fikiran, ada satu saja kejadian jika MyKad berada di dalam Fotostation iaitu MATI.

Setelah dibesarkan memang telaah aku menjadi kenyataan kerana terpampang pada MyKad berkenaan nama RAPA'EE BIN KAWI.

Sudah lama aku tidak berborak dengan Apai (nama panggilan rakan2) sejak aku berhijrah keluar dari Berita Harian lebih sembilan tahun yang lalu.

Aku masih lagi ingat ketika itu Apai (Rapa'ee Kawi), Zorro (Zulkepli Osman) dan aku, tiga orang melangkah masuk ke pejabat Berita Harian pada Mac tahun 1991. Hanya kami bertiga untuk batch tu.

Apai yang baru pencen daripada askar penuh dengan pengalaman manakala Zorro merupakan jurukamera TV3 yang juga sarat dengan pengalaman.

Aku, ketika itu hanya menunggu keputusan Diploma Fotografi ITM dan mungkin aku bernasib baik terpilih berkerja di BH.

Apai yang aku kenali seorang yang periang dan tak pernah nak menyakitkan hati orang.

Tanya saja sesiapa, pasti itu juga yang akan mereka ungkapkan.

Malah si Apai ni suka sangat menolong orang sehinggakan ada yang tak menyukai keramahan Apai sebab dia tak boleh diam.

Ada saja benda nak dicakapkan.

Pada aku, dah memang dia gitu nak buat macam mana.

Satu perkara yang aku ingat sampai sekarang, Apai kena marah dengan Lee Hon Yew (Ketua Foto BH ketika itu) sebab kaki terseliuh dan tak boleh buat kerja.

Sebabnya ialah si Apai ni sibuk nak mencuba latihan payung terjun di Melaka (jika aku tidak silap).

Dia ditugaskan membuat liputan tetapi sebab gian kerana sudah lama tidak terjun, maka Apai pun terjunlah. Dia merupakan askar Rejimen Renjer Diraja.

Tapi dia lupa, masa di di dalam service dulu, badannya masih ramping dan kurang lemak, berbanding semasa dia berkerja di BH, dengan lemak dan kurang senaman itulah dia terjun dan akibatkan semasa landing, berat berlebihan itu menyebabkan kakinya terseliuh.

Selain itu, Apai yang merupakan seorang Iban Melanau beragama Kristian cukup susah nak makan masa bulan puasa.
Manakan tidak, pada IC tertulis bin di tengah-tengah namanya.

Kata Apai, itu kesilapan masa register nama dia kat pendaftaran, jadi sampai sekarang bin itu ada pada MyKad mendiang.

Menurut rakan wartawan di Kuching, Sopi Somaile, Apai rebah ketika melakukan pemeriksaan di sebuah poliklinik dan doktor mengatakan tekanan darah Apai terlalu rendah.

Apapun, aku mengucapkan takziah kepada keluarga Apai yang berada di Kuching dan Mukah.

Setahu aku dia ada empat orang anak. Harap-harap rakan-rakan di Kuching dapat membantu serba sedikit kesusahan yang dihadapi keluarga mendiang.

R.I.P Apai. 1958-2009

New Fantase Line products


The summer season is knocking on the door and Fantasea Line is very happy to make available to you some outstanding new products.

The Remora Flash unit and the Big Eye Lenses are perfect lighting and optic accessories for almost all compact digital housings!! Designed to integrate with Canon, Olympus, Fuji, Casio, Sony, and most all other housings, making Fantasea’s Accessory line as “Universal” as any available today.

The new Fantasea Remora Flash features four different pre-flash settings, to cover the needs of all compact digital cameras in the market, including Nikon, Canon, Sony, Olympus, Fuji, Kodak, Panasonic and more.
It features a guide number of 20, and therefore is compatible for both macro and wide angle shots.
The power output can be manually adjusted to provide the most accurate amount of light in all conditions and a short recycle time ensures quick responsiveness even when using the maximum power output.
The Fantasea Remora Flash also features a built-in Y-S Mount for attaching a focus light on top of the flash, sparing the need for an additional arm.
Among the features and specifications of the upcoming Fantasea Remora Flash:

  • Adjustable power output (10%-100%)
  • 4 pre-flash settings
  • Powerful 4.2 W-second flash-tube
  • Guide Number 20 (ISO 100 in air)
  • Flash diffuser included
  • Uses 4 x AA batteries (alkaline or rechargeable)
  • Approx. 240 flashes per set of batteries
  • Quick recycle time
  • Slave sensor Attachment for fiber optic cable*
  • Beam angle 80 degress horizontal
  • Color temperature 5400K
  • Y-S Mount for focus light*
  • Depth rated to 55m/180 feet


Patented Wide Angle Lens with a 67mm thread, which fits over the housing's port and can be installed and removed during the course of the dive.
Perfect for shooting seascape, divers, ship wrecks and schools of fish, without moving further away from the subject, thereby still taking full advantage of water clarity and artificial light sources.
Can be mounted on 67mm threaded lens ports or other lens ports by using an adapter.
Specifications:

  • Features a 67mm thread
  • Depth rated to 60m/200 feet
  • Magnification and angle of coverage vary according to camera lens
  • Lens material: Optical glass, hard coated plastic and anodized aluminum
  • Weight: 503g
  • Dimensions: 157x57mm
  • Box includes: Neoprene lens cover, secure line, warranty and instruction manual

FML-01 Macro Lens is an accessory macro lens which fits over the housing's port and can be installed and removed during the course of the dive.

Compatible with:
  • Compact Digital Housings (all but FS-5, FS-6 FS-9 and FS-51 Housings).
  • Adaptor (#4095) required for the CP-5 and CP-7 Housings.
  • Adaptor (#4096) required for the CP-3, CP-3N, CP-4, CP-6, FL-3, FL-4, FL-6, FP-1 and FP-4 Housings.
  • Can be mounted directly on top of all other Fantasea Nikon Coolpix housings lens ports (all but the FS-5, FS-6, FS-51 and FS-9 Housings).
  • Almost all Olympus housings
  • Other housings with a 46mm or 55mm threaded lens port.
Specifications:
  • Lens construction: Single Aspherical element.
  • Working Media: Water
  • Focal length: 333mm (Underwater)
  • Mounting: M55 Thread Mount
  • Lens Coating: Hard Coating
  • Barrel Material: Aluminum with Black Anodize
  • Weight: 26g
  • Dimensions: D60 x 10mm
  • Includes M46 to M55 Step-up Ring
  • Weight: 0.1 kgPlease make sure these great new Fantasea products have been integrated into your system. Wait for the CHEAP prices announcement.

    Mail me for early orders.

video

Monday, May 4, 2009

AD17 TTT future developments

After more than 10 years of lost contact the get together (ya only 6 of us) brighten up various issues pertaining the alumni of AD17 (Dip. In Photography ITM). More to come and we hope to hv positive feed back from others too.



Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Test

Blogging test from the BB

Cheers
Bobo


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...